Историја ФАП – а

195330. октобра 1953. године ФАП је почео производњу тешких возила по лициенци “SAURER-WERKE“. Монтирано је првих 17 возила типа 4G и 6G, носивости 4 и 6 тона.

1959 – Година која је одлучила о постојању ФАП-а. Оспособљава се за рад велика хала погона Машинске обраде са линијом монтаже возила. Заокружују се капацитети на 3600 возила. Произведено је преко 1000 возила разних типова.

1962 – Реконструкција производног програма, израда нових возила фамилије FAP 13 и FAP 18B. Производња 2000 возила.

1965 – Конструкција првих домаћих возила фамилије FAP 15B, прва домаћа трамбус кабина ручне израде, повећана носивост, квалитет и удобност возила. Израда аутобуса са мотором позади.

1970 – Нови лиценцни уговор са DB о производњи возила и проширивању капацитета уз улагање DB-а, почетак монтаже возила DB 1113 касније DB 1213. Производња 4100 јединица. Проширује се капацитет производње на 5000 возила.

1975 – ФAP се оспособљава, уз страна улагања, за капацитет 10000 возила, пуштање у рад погона Монтаже и пратећих објеката покривене површине 50000 m2 са 150 нових уређаја и опреmе. Успешно се производе нова возила FAP – DB “mешанци“, FAP 1516D FAP 1620 BD и FAP 2022B.

1976 – Проширивање лиценцног уговора са DB и право производње DB возила од 12 до 26 тона бруто масе и мотора 130 – 320 KS у склопу FFB-а.

1978 – Конструкција, освајање и производња нових возила FAP 1616B, FAP 1629 BD, FAP 2225 BK. Посебно значајно је ново наменско возило FAP 2026 BDS/6×6.

1979 – ФАП производни преко 7000 возила и аутобуса, највише досада. Возила потпуно задовољавају захтеве домаћег и иностраног купца.

1983 – Нови лиценцни уговор са DB о производњи возила и проширивању капацитета уз улагање ДБ-а, почетак монтаже возила DB 1113 касније DB 1213. Производња 4100 јединица. Проширује се капацитет производње на 5000 возила.

1984 – Почиње са радом погон Пресерај са свим пратећим објектима, са 45000 м2 покривене радне површине, са опремом за највеће отпреске. Ранији погон Пресерај је један од првих производних погона ФАП-а. Сад се оспособљава за европски квалитет производа а, што је посебно значајно хуманизују се услови рада.

1987 – Проширење капацитета: погон точкова за производњу 70000 јединица; погон Машинске (МО2) за производњу зупчаника и кардана са 4200 m² радног простора и 95 машина и уређаја. Један део капацитета оспособљен је за производњу 15000 возила.

1993 – Обележавамо 40 година рада. У прилици смо да себе оценимо у условима који нису нормални, али су наша реалност. Друга генерација нека одговори је ли могло другације.

2001 – Влада Републике Србије одобрила Програм пословне консолидације ФАП-а

2002 – ФАП улази у програм реструктуирања.